Logga in Bli medlem

Forum

Det kanske bara är jag, men vissa drycker är helt enkelt godare beroende på vad man dricker dem ur. Detta gäller Vin, Whisky, men inte minst Cola. Även om det lockar att säga att Coca Cola är godast ur 33cl-flaskan, för att den är en estetisk klassiker, så måste jag nog krypa till korset och erkänna att jag mest av allt dricker Cola ur kall burk. Precis när jag skrev det där så kom jag att tänka på de gamla 50cl-burkarna som fanns när man var mindre. Varför får vi inte tillbaka dem nu när alla är så feta och onyttiga? Hursomhelst, vad dricker ni helst er Coca Cola eller andra color för den delen ur? Flaska, burk, glas, osv?

Skrivet av Undrande 2009-03-23 23:53

Kommentarer

Jag tycker Coca-cola smakar bäst ur 50cl-flaskorna i plast. Därefter kommer aluminiumburken och sist kommer faktiskt glasflaskan. Jag tycker det blir blaskigt i glasflaskan.

Fritös 2009-03-24 12:54

Mitt förstahandsval är aluminiumburk, sedan kommer glasflaska och sist plastflaska. Tyvärr är burkarna och glasflaskorna för små, jag tycker att 50 cl är lagom, medan 33 cl är lite för lite. Den lilla extra skvätten gör stor skillnad!

Martin Gunnarsson 2009-03-24 23:23

Jag föredrar absolut att dricka ur 33cl-burkar.
Specielt fanta, som inte ens är gott ur plastflaska.

Arvid 2009-10-24 00:52

allrahelst föredrar jag att dricka ur ett glas, helst med tunna kansker, och ganska smalt och högt. mmh.
andraplats kommer glasflaska, sedan burk och sist plastflaska. plast känns billigt och skräpigt, blöh.

erik nilsson 2010-11-05 15:26

Skriv kommentar

NamnE-post

Kommentar

Spamskydd: skriv koden 8631 i fältet nedan.

Copyright © Martin Gunnarsson och Fredrik Björeman 2005-2012. Allt innehåll ägs av respektive upphovsman. Webbplatsen använder cookies.