Forum
Hejsan du colaälskare jag vill bara höra vilken cola som är er favorit av coke eller Pepsi.
Själv tycker jag att Pepsi inte smakar riktig cola och Coca-cola är bland dem godaste jag har smakat.
Ni får gärna skriva om vad ni tycker om dem olika colorna i världen.
ON THE COKE SIDE OF LIFE!!!!
Skrivet av hegge ( th cola lover ) 2008-06-26 16:42
Kommentarer
Jag skulle nog säga Coca-cola just nu, men jag tror att det är, precis som ripto säger, en vanesak.
Martin Gunnarsson 2008-07-23 17:57
Coca-cola alltid. Jag gick över till Pepsi under en period förut när Coca-cola började smaka konstigt, vetefan vad det var alltså.
Var i samma veva som Pripps fick sluta tillverka, vet inte om dom sålde nån dåligt tillverkad från nåt annat land ett tag sen innan dom fått upp farten på sin nya fabrik här. Jag satt alltså och jämförde en flera månader gammal oöppnad flaska med en nytillverkad och skillnaden var att den nya smakade som en light-läsk (urk) nästan.
Det kan skilja väldigt på länderna som tillverkar drycken. Var i Holland för en herrans massa år sen. Deras Fanta apelsin såg ut som grumligt diskvatten men smakade himmelskt jämfört med våran Fanta här.
Cola - livets dryck 2008-08-02 21:43
Jag säger nog att ingen av de är någon jag föredrar.
För everyday use är Jolt bland de bättre och mer lättåtkomliga colorna.
Coca-cola anser jag vara en riktig fulcola och Pepsi har jag aldrig riktigt fastnat för.
När man vill ha en lite finare Cola att njuta av hemma föredrar jag Boylan som jag numera alltid har ett litet lager av :)
adisbladis 2008-12-18 20:44
Smokin' 2008-12-20 00:42
Håller också med om att Jolt cola är att föredra, själv så dricker jag Ubuntu om Jolt inte går att få tag på. Måste jag välja mellan Pepsi och Coca-cola så vinner Pepsi, har inte druckit Coca-cola sedan 1980-talet (det var då jag fick reda på hur de hanterade personalen i mellanamerika).
jolt fan 2009-02-04 19:24
Filmen som gjorde Coca-cola folket vansinniga, undrar varför!!!
http://gprime.net/video.php/pepsivscocacola
jolt fan 2009-02-04 19:31
Föredrar Dr Pepper, finns ingen bättre!
Tommy Olausson 2010-09-29 23:24
du tycker ju bara att coca cola smakar mer cola för det var det som du har drucke mest. tycker Pepsi är godast.
ripto 2008-07-23 17:49